Min & Robins framtida hund

Nu har jag bestämt mig, och jag tror jag har lyckats få med Robin på det också.
Jag har ju alltid velat ha en lite större hund, och helst en kamphund.
Men eftersom det inte går, för det skulle bara vara idiotiskt och själviskt att välja en hund, som tillochmed hundvana människor har problem med, som förstagångs hund.

Så vi började kika runt på mindre hundar, och det började pratas om en mops.
Men jag var otroligt tveksam, jag ville verkligen älska rasen men jag kunde inte haha.
Den är söt ja, men inte alls vad jag någonsin har velat ha.

Men nu, har jag hittat en blandras. Det är min drömhund!
Jag blev lika sugen på den som jag har varit på större hundar.

Den finns inte i Sverige än, men om jag inte läste fel så kommer den hit inom några år!
Och vi har inga planer på att köpa en hund än på länge haha.

Iallafall, den heter Puggle, och är en blandning mellan Mops och Beagle :D
När den är valp ser man att den har mops i sig, och det söta är att när den blir vuxen, så ser den fortfarande ut som en valp haha! Fast en annourlunda valp mot hur den faktiskt såg ut som valp.
Det är svårt att förklara.
Jag visar haha.

Valp:


Vuxen:



You see? :D
Den påminner om hur valpar til en del slags kamphundar ser ut,
I'm so happy!!!!

Kommentarer
Postat av: nilla

omg.. mopsar e så söta men den där va ännu sötare

2009-08-08 @ 16:46:46
URL: http://pernillaelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0