Hund

Jag har kommit fram till ett beslut när det gäller vad för hund jag ska ha.
Jag älskar och har alltid älskat kraftiga,muskliga hundar - kamphundar,
Men jag har alltid tänkt att det är dumt att ha en sådan hund som första hund så jag började kika efter mindre hundar som inte kräver lika mycket av en, men ingen lockar mig, jag vill ha en hund att arbeta med och som man inte riskerar att trampa ihjäl haha.
Men det blir ingen pitbull eller amstaff utan jag har läst på rejält om bullterrier för jag älskar den rasen, det är verkligen en älska eller hata hund, dom är riktigt speciella både till utseendet och personligheten, och båda två lockar mig.
Men jag vill ha en miniatyr bulle, och efter att ha läst på om den så inser jag att den passar mig perfekt så det är en sådan det kommer att bli :D

Men det kommer dröja år innan jag tar på mig ett sådant ansvar, men det är alltid bra att vara förberedd och påläst.
Jag har hittat en kennel i knutby som verkar bra, så jag har tänkt ringa dom och fråga om man kan hälsa på för att ställa frågor och träffa några bullar :D Det brukar oftast uppskattas av dom som har kenneln så.

Sen så finns det en bok som jag ska läsa så att jag vet lite mer, och kanske följa med på en bulle träff i sthlm haha :D

J-a, jag är insatt redan nu, men det är inget dåligt.






Kommentarer
Postat av: Anonym

fettttt söööööööööta :D:D:DD:<3

2010-01-07 @ 08:51:00
Postat av: irina

de var ja btw hahha

2010-01-07 @ 08:51:11
Postat av: Pernilla

dom är ju så fula! Hahaha :D ser ut som små missbildade hästar.

2010-01-11 @ 08:13:56
URL: http://pernillaelin.blogg.se/
Postat av: pernilla

och HAHA åt "träffa några bullar" :D

2010-01-11 @ 08:14:48
URL: http://pernillaelin.blogg.se/
Postat av: emma'

de är supersöta, du borde absolut skaffa en sådan♥

2010-01-14 @ 21:20:22
Postat av: emma'

de är supersöta, du borde absolut skaffa en sådan♥

2010-01-14 @ 21:21:47
URL: http://emmasundbergw.blogg.se/
Postat av: pernilla

haha :D kan du skriva blogg eller?!

2010-02-15 @ 17:13:25
URL: http://pernillaelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0